Retur och Reklamation
Har du köpt via återförsäljare kontakta dem. Nedanstående gäller svensk konsument som köpt direkt av oss.
Ångerrätt och retur av vara
Du har 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit den beställda varan, förutsatt att varan är i nyskick vid returen. Vill du utnyttja din ångerrätt, så är det du som kund som står för returfrakten. Returer skickas till oss med frakttjänst riktade mot företag. Vi hämtar inte ut paket på serviceställe. Returblankett ska fyllas i och bifogas paketet, kommentera gärna med orsak till returen om du så önskar. Kom även ihåg att skicka returpaketet så att det går att spåra och spara spårningsnumret.
Reklamation och/eller garantiärende – gäller även felskick eller fraktskador på beställda varor
Vill du reklamera en vara eller har ett garantiärende, vänligen kontakta kundtjänst på order@ray.se, eller ring 0321-530930. Läs mer om våra garantier på www.simons.se
Vi ber dig också att kontakta kundtjänst om du upplever att du fått fel vara, det är något fel på varan, att du saknar eller fått fel antal av en vara, eller att något blivit skadat vid transport – detta hanteras som garantiärende/reklamation av Ray Metallfabrik AB.
Återbetalning returer
* Har du gjort din beställning via webbutik och Klarna Checkout, logga in på ditt Klarna konto eller använd Klarna app och klicka på ”Rapportera retur” på den faktura det gäller, följt av ”Jag har returnerat mina varor”. Då pausas fakturan så den inte riskerar att förfalla, och när vi på Ray hanterat returen, justerar vi din order avseende det du returnerat, varpå du får en bekräftelse av Klarna via mail.
* Har du gjort din beställning på annat sätt än via webbutik, vänligen kontakta kundtjänst för mer info på 0321-530930 eller order@ray.se – före du skickar tillbaka din retur.